VELKOMMEN TIL MEG!

Jeg har alltid elsket gamle hus. Det er noe riktig vakkert og litt mystisk med disse høyreiste ofte hvite husene. Jeg liker de store flotte vinduene og alle utsmykningene et sveitserhus pynter seg med. Vi bygger nytt i sveitser stilen og jakten på den sjarmerende sjelen er i gang. Får man ikke tak i det gamle huset som allerede har sjel så får man brette opp armene og skape det selv. Det er heller ikke alltid livet blir som man har planlagt så det kan fort hende det dukker opp et innlegg eller tre på privatfronten også. Håper jeg kan inspirere med min ærlighet og kreativitet.

Den kalde høsten

-er absolutt i gang.
Mens noen skifter til vinterdekk...så er vi i full gang i hagen?! Jada, ...en tur til hagesenteret endte med tre Smaragd Tujaer. Jeg er personlig ikke glad i Tuja, men disse Smaragdene er veldig vakre når de får stå alene å pryde en en bestemt del av hagen. De er sentrert midt på husets ark ut mot vei.
I samme slengen tok vi en prat med graver som skulle planere ferdig og fylle på jordmasser ...og vi fikk et godt tilbud på ferdiggress....noe vi ikke kunne si nei til, så vi var plutselig i full gang med å legge dette også:-). Dette var ikke planlagt før til neste år, ...men du så deilig det skal bli med grønt gress til våren:))).


Her kommer noen bilder av vårt prosjekt. Det er tenkt kantstein rundt den singla veien som etter hvert skal få brostein..og stakittgjerdet skal opp med tid og stunder.
Enn så lenge ser det slik ut:





Gravearbeider i gang.

Beplantning på seinhøsten:-)


 Og slik ble det...uten gress



Og dagen etter med gress:)). Lappeteppegrønt.



Ren Magi!



Det er en stor tomt så vi har valgt å beholde litt stein i hagen. Jeg har så vidt begynt å vaske fjellet. Snøen får gjøre resten av jobben.


Litt gress ved inngangspartiet vårt også.



Inngangspartiet har fått paller til trapp. (Snekre til våren).


Nå kan vi snart la ute være ute og begynne på litt inne arbeider.
Til våren kan jeg kose meg med planting...som jeg ikke har veldig mye greie på!
Jeg veit bare at det skal være rosa og lilla blomster i kombinasjon med vintergrønne planter som trenger minimalt med stell:-).


Et godt tips for å holde skråning mot vei ryddig er å legge stor rullestein.
Rent, ryddig og fint og ikke minst mye rimeligere enn murer.


Håper dere liker det dere ser. Ha en strålende fredagskveld videre.

Klems Sarita

2 kommentarer:

  1. God morgen:)

    Blir kjempe fint!
    Og for et nydelig inngansparti, herlige detaljer:)

    Ha en strålende dag:)
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  2. Hei:) Morsomt å se området rundt huset ligger i. Godt at det er litt romslig tomt. Siden huset er så stort mener jeg. Synes ofte at folk bygger husene sine så store på så små areal. Klart, tomt er dyrt, og det er kanskje ikke så lett å få tak i store tomter heller, men. Ivertfall fint at det ser litt romslig ut rundt synes jeg da;)
    Det blir jo superfint med gress! Og så deilig det sikkert blir til våren da, når alt det er lagt og man ikke får den følelsen av byggetomt med masse jord og søppel rundt seg så fort snø og tele går.
    Dette blir kjempefint.
    Klemmer fra Line

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails