VELKOMMEN TIL MEG!

Jeg har alltid elsket gamle hus. Det er noe riktig vakkert og litt mystisk med disse høyreiste ofte hvite husene. Jeg liker de store flotte vinduene og alle utsmykningene et sveitserhus pynter seg med. Vi bygger nytt i sveitser stilen og jakten på den sjarmerende sjelen er i gang. Får man ikke tak i det gamle huset som allerede har sjel så får man brette opp armene og skape det selv. Det er heller ikke alltid livet blir som man har planlagt så det kan fort hende det dukker opp et innlegg eller tre på privatfronten også. Håper jeg kan inspirere med min ærlighet og kreativitet.

Nye innkjøp

Hei på dere i den deilige sommervarmen. 

Nå kan man virkelig ikke klage. Tror kroppene i dette huset har tatt litt farge i dag også. Deilig!

Jeg har vært på Ikea og tittet på gulv, ja du hørte riktig, gulv. De har faktisk noen vakre laminat gulv der som er helt lyse. De koster utrolige 65 kr. pr. m2 noe som får meg til å tro at det skal gå i stykker med en gang. Vi prøver å holde oss til budsjett og må innrede med noe dyrt og noe billig....og fint skal det bli likevel :-).

Disse gulvene tror jeg jammen vi skal legge på soverommene:

Barna leker og styrer på rommene og disse gulvene tåler masse. De har i tillegg den rette looken og 10 års garanti. Hvorfor ikke? :-)
Der vi bor pr. nå har vi hvitoljet Ask på gulvene....disse gulvene elsker jeg, ...men det er et et stort minus med parkett.....det blir så fort riper...og Ask er ett av de mest hardføre gulvene man kan legge...vakre men veldig upraktiske. Siden vi har pusset opp mye tidligere har vi gjort noen valg som vi etter hvert har erfart at mulig ikke var så lure. Derfor skal vi legge laminat i det nye huset vårt. De er kaldere å gå på men det gjør ingen ting på loftstue og soverom. I stue og kjøkken vurderer vi noen flotte laminatgulv fra Pergo som er grå Eik, og vakrere gulv skal man lete lenge etter spør du meg. Det går fint an å legge varmefolie under så da blir det ikke kaldt å gå på.

Disse skal vi legge i stue/kjøkken: 




De gir et lunt og litt slitt uttrykk som jeg selvfølgelig er ute etter. Skal vise bilder når de er lagt. Gleder meg mer og mer til å flytte inn nå...skulle ønske jeg kunne sovet til det var ferdig :-).

Så var det lamper til bad...jeg har nevnt dette ofte føler jeg.....så nå gikk jeg faktisk til innkjøp av 3 stk. baderomslamper fra Ikea....det skal henge 2 stk.over speil på hovedbad og 1 stk.over speil på gjestetoalett/bad. I gamle sveitserhus hadde de ikke bad så man kan jo gjøre litt sin egen vri her...men jeg vil gjerne beholde den klassiske stile.
Det ble disse:

Ha en fortsatt strålende sommerkveld. NYT!

Klems Sarita

7 kommentarer:

  1. Hei hopp.
    Åh så morsomt å sakte men sikkert komme seg i orden i nytt hus. Du har flott smak, så dette blir flott. Jeg legger meg til som følger for her blir det sikkert mange fine bilder utover ;)
    Lampen til badet har jeg også kjøpt, og skal ha den på badet til barna. Enkel og klassisk form.

    Ha en strålende dag.

    Randi

    SvarSlett
  2. Jeg er så imponert over alle valg dere klarer å ta! Det kan ikke være bare enkelt alle ganger? Men jøjjemej så morro å kunne bestemme absolutt ALT selv :)
    Dette huset tror jeg kommer til å bli helt fantastisk! Gleder meg til å se det :)
    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  3. Kjempefine gulv, og jeg likte veldig godt de lampene du har tenkt å ha på badet. Det er nemlig i den gaten jeg selv har tenkt det på våre bad når vi bygger på;)

    Så mange valg å ta på kort tid, Sarita.
    Mn alt ser jo kjempefint ut!
    God klm fra Line

    SvarSlett
  4. Vi har desse golva i andre etasje, og eg anbefalar dei IKKJE! Kvaliteten er veldig dårleg. Når du skal legge dei så flisar dei seg lett i kanten.Dei vert fort stygge og. Du kan nok finne mange andre rimelige golv til betre kvalitet.

    SvarSlett
  5. Tusen takk for innspill Torill. Da blir det ikke Ikea på soverommene...tror vi tar Pergo "all over" jeg :-). Veldig flott med slik tilbakemelding.

    Klems Sarita

    SvarSlett
  6. Fin blogg du har!

    Superfin lampe du har valgt ut. Hvor en den fra?

    SvarSlett
  7. Hei,

    De er fra Ikea faktisk. Veldig greie og rimelige også :-)

    Klems Sarita

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails