VELKOMMEN TIL MEG!

Jeg har alltid elsket gamle hus. Det er noe riktig vakkert og litt mystisk med disse høyreiste ofte hvite husene. Jeg liker de store flotte vinduene og alle utsmykningene et sveitserhus pynter seg med. Vi bygger nytt i sveitser stilen og jakten på den sjarmerende sjelen er i gang. Får man ikke tak i det gamle huset som allerede har sjel så får man brette opp armene og skape det selv. Det er heller ikke alltid livet blir som man har planlagt så det kan fort hende det dukker opp et innlegg eller tre på privatfronten også. Håper jeg kan inspirere med min ærlighet og kreativitet.

Prinsesserommet;)

God tirsdag.

Jeg har lenge lovet å vise litt barnerom. Det var gutterommet jeg hadde i tankene, men nå har vi akkurat ordnet jenterommet. Snuppa i huset er nå 5 år....og det er derfor lett at ALT blir rosa. Derfor tenkte vi å tone det hele litt ned, ...få ting i skuffer og skap slik at det blir enkelt å holde ryddig, men samtidig beholde favorittfargen. Jeg syns det er lurt å ha farge på interiøret slik at "basen", altså veggene får beholde den lyse fargen. Ble det mindre rosa....nei! Men litt stiligere og litt mer varig syns nå vi.

Prinsesserommet er en miks av gammelt, nytt. :) Tipper noen av møblebe er igjenkjennbare.

Håper du finner inspirasjon til et litt annerledes pikerom.



Vi kjøpte denne reolen på Ikea. Den er ganske så knall rosa, men veldig blank og ren.
Veldig smart til oppbevaring, og det blir her også enkelt å rydde rommet.



De to boksene rommer bamser og dukketøy og er kjøpt på Fretex.



Ikea skap har fått plass i kroken, og det er endelig orden i alle POMPdeLUX klærne;).



Jeg har malt en vegg i en dyp lille farge for å skape litt lunhet i rommet. Dukkehuset har fått solitær plass;). Under der står det en kasse på hjul som rommer alle småtingene som tilhører huset.


Denne stolen kjøpte jeg på Åhlens. Den er liten og søt, ..og veldig rosa samtidig som den har en litt gammeldags lukk. Her er det fint å lese nattaeventyr.




Jeg syns ikke en liten jente trenger en liten seng. Det er nok av bamser som skal ha plass. I tillegg tenker jeg at denne sengen kan man ha bestandig. Jernsengen er fra Home&Cottage.



Et lite gulvteppe fra Ikea.


Noen detaljer. Gamle knotter gjør et skap helt annerledes. Den lilla skjell lampa har jeg kjøpt på Zanz for  mange år siden.

I tillegg har jeg malt gamle tallerkenhyller som henger på veggen og satt opp gamle speil i hennes høyde. 


Det var litt inspirasjon fra Svalenheimen i dag.

Klems Sarita




1 kommentar:

Tusen takk for din kommentar:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails