VELKOMMEN TIL MEG!

Jeg har alltid elsket gamle hus. Det er noe riktig vakkert og litt mystisk med disse høyreiste ofte hvite husene. Jeg liker de store flotte vinduene og alle utsmykningene et sveitserhus pynter seg med. Vi bygger nytt i sveitser stilen og jakten på den sjarmerende sjelen er i gang. Får man ikke tak i det gamle huset som allerede har sjel så får man brette opp armene og skape det selv. Det er heller ikke alltid livet blir som man har planlagt så det kan fort hende det dukker opp et innlegg eller tre på privatfronten også. Håper jeg kan inspirere med min ærlighet og kreativitet.

Avdukning



God torsdagskveld til alle:-)
Nå har jeg lyst til å vise dere huset. Stillaser og gravemaskiner er borte enn så lenge. Gravemaskiner kommer tilbake for å klargjøre til gress lørdag. Stillas kommer tilbake til våren så vi får malt ferdig huset. Men her er resultatet....og jeg er spent på hva dere syns? Alt vil bli annerledes hvitt så derfor la jeg ved et bilde i sort hvitt. Glassverandaen ble tegnet om slik at den, i mine øyne, karakteristiske sveitseren kom fram. (Dvs. buer og glass, spir, mønepynt og profilerte bærebjelker.. ).  Akkurat som dette:






Et lite blikk på hvordan alt vil bli i noenlunde samme farge.

Håper huset kan være til inspirasjon. Vi er i alle fall veldig fornøyde. Den beste kommentaren vi har fått er fra mannen som skal installere kakkelovnen: "Jeg lette etter et nytt hus jeg...for dette huset trodde jeg hadde stått der bestandig". Videre trodde han bare vi restaurerte glassverandaen:-). Da følte jeg at alt strevet for å få til et gammelt og originalt utseendet var verdt det.

Klems Sarita






8 kommentarer:

  1. NYDELIG hus!
    Dere er heldige.
    Ha en flott torsdagskveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. ÅÅÅ! Det skjønner jeg godt du syntes! Det ble utrolig vakkert iallefall! Helt nydelig!

    SvarSlett
  3. Det ble et kjempefint hus Sarita!! Veldig flott og staselig ark:)
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett
  4. VAKKERT!!!! Virkelig ;)

    Ha en fin kveld...

    SvarSlett
  5. Herlig flott:)

    Go helg til deg:)

    SvarSlett
  6. Vakre Sarita - du har fått et sinnsykt vakkert hus!!!
    Dette er drømmehuset mitt <3<3
    Klem fra Jannice :)
    (så linken på fjesboken - nå skal jeg legge ut denne bloggen på min fjesbok - jeg er suuuuuper imponert av deg)

    SvarSlett
  7. Hei Sarita! Kom over bloggen din da vi vurderer å bygge Svalen vi også. Så utrolig fint hus dere har bygd!! :) Kunne jeg sendt deg noen spørsmål angående huset på mail?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei du,

      Ja send meg en mail. sarita.betin78@gmail.com

      Så moro at du skal bygge Svalen:)).

      Slett

Tusen takk for din kommentar:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails