VELKOMMEN TIL MEG!

Jeg har alltid elsket gamle hus. Det er noe riktig vakkert og litt mystisk med disse høyreiste ofte hvite husene. Jeg liker de store flotte vinduene og alle utsmykningene et sveitserhus pynter seg med. Vi bygger nytt i sveitser stilen og jakten på den sjarmerende sjelen er i gang. Får man ikke tak i det gamle huset som allerede har sjel så får man brette opp armene og skape det selv. Det er heller ikke alltid livet blir som man har planlagt så det kan fort hende det dukker opp et innlegg eller tre på privatfronten også. Håper jeg kan inspirere med min ærlighet og kreativitet.

Adventstid

God mandag til deg.
Og....vel overstått 1.advent. Omsider fikk jeg stablet på plass litt lys her og der, ....rakk ikke å kjøpe lys men fant litt pynt laaaangt inni den stappfulle boden, lengst bak....huff. Ikke enkelt å finne alt når man har stuet alt inni en bod i flyttesjauen:). Men, jeg fant jeg fant. I tillegg har jeg tillatt meg selv å kjøpe litt nye ting da vi har fått større plass.

Skjenken er mitt oppussingsprosjekt, ...den skal males hvit eller grå, har ikke helt bestemt meg enda, og den skal få nye knotter, ...i tillegg har jeg tenkt til å banke ut de kryssene som er inni dørene og bytte de ut med hønsenetting. Burde vel strengt talt byttet ut hele skjenken med alt det arbeidet foran meg..., men mener og tror den blir litt mer unik på den måten. Syns hele TV vegg situasjonen er til å klø seg i hodet av?! Har kommet fram til en løsning jeg kan leve med enn så lenge. Det eneste jeg ikke syns passer inn er selveste TV`n....men vi må jo ha TV...og høytalere, ...så slik blir det. De sorte rammene skal et helt annet sted men får låne plassen her så lenge.

Adventstaken har jeg kjøpt på Zanz for noen år siden.
Her er TV veggen.....som forblir slik inntil videre:)
Jeg har utvidet landsbyen med et nytt lite hus i år:).

Jeg elsker dette vinduet. Stjernene får en nydelig farge med lys i.
Vi har til og med smugsmakt på ribba før jul, men nå blir det ikke mer julemat før selveste julaften. Neste prosjekt blir å kjøpe 24 små adventskallendergaver X 2...hjelp!. Lurer litt på om jeg skal pakke inn en og en for så å legge de i en boks....på den måten kan jeg gjøre litt hver dag og det blir en spennende overraskelse hver morgen for bøtteknottene våre....hvorfor skal man gjøre det så vanskelig for seg selv?! De hadde jo helt sikkert vært strålende glade over en helt alminnelig sjokoladekallender, ...men mor liker ikke disse "mindre pene" ferdiglagde kallenderene, ...så derfor må det søte små pakker til, gjerne pakket inn i gråpapir og hengt opp med bast eller hyssing, ....så kommer jeg nok i stemning om jeg først får begynt:).

Ha en fortsatt superduper mandagskveld. Jeg har bestemt meg for å prøve å nyte denne førjulstiden, ...og ikke stresse! Kanskje bare gjøre det man rekker, ...og ikke føle så mye på det man IKKE rekker.

Klems Sarita.

4 kommentarer:

  1. Så flotte og stemnigsfulle bilder du viser.
    Ha en riktig god natt
    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. Koselige bilder!!

    Jeg snublet over bloggen din for et par dager siden, da jeg googlet drømmehuset vårt, "svalen", og opp dukket du.
    Jeg er forelsket!! Både i huset ditt og bloggen din ;)

    la meg til som følger, og bloggen din ligger lagret på favoritter, så jeg er sikker på å finne tilbake igjen ;)

    Nyyydelig spisestue har dere også!! Lekker!!

    ha en riktig god kveld videre :)

    klem, trine

    SvarSlett
  3. Jeg er hjertens enig med deg i det med disse ferdige julekalenderne man får i butikken!! Så absolutt. Men selv om alle har hver sin broderte julekalender her, så ble det ferdigkjøpte i år:( bare fordi jeg har ligget syk i to uker, har julemesse til helgen(ligger da to uker på etterskudd med sying) og har rett og slett ikke tiiid til å tenke på, kjøpte inn og pakke og henge opp til alle fire barna i år.
    Men ja, jeg synes det er helt grusomme. Men vet du..ungene er kjempefornøyde??!! Helt utrolig! Neste år blir det definitivt skikkelige kalendere!!

    Men du, denne tv-benken kommer til å bli knallfin tror jeg:) God idé å lage hønsenetting der istedet. Med alt du sier du skal gjøre med den, så blir den nok helt unik og helt sikkert kjempefin.
    Gleder meg til å se.
    Vi har en stygg svart en på hjul vi. Det verste møbelet i huset..sammen med tv`n. Når vi gjør om på stua..forhåpentligvis neste år, er vi hjertens enige her om at begge deler ryker på søpla og at ny fancy tv som heller ser mer ut som et maleri skal inn. Jeg vurderer å finne en vakker maleri-ramme å ha rundt som ramme på ny tv. Får se hva det blir til. Men tror vår kommer til å henge på veggen, og ikke på benk. Hvis det derimot blir benk..ja, da må jeg tenke meg grundig om. For det er virkelig ikke mye fint der ute til den bruken!!

    Kos deg og stress ned i førjulstiden Sarita. Det gjør du veldig rett i :)
    Klemmer fra Line

    SvarSlett
  4. Hei, kjære nabo! Ikke visste jeg at du hadde blogg... Så flott den er!!! Og så flink du er!!! Her skal jeg absolutt følge med!!! Trude.

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails